Minulý týden jsme páteční poslední hodinu využili k tomu, abychom se ještě lépe poznali a také k tomu, abychom si prohlédli a zkusili si práci s pomůckami, které tu ve třídě máme.
Na fotkách uvidíte, jak jsme byli losem rozdělení do skupinek. Cílem losování bylo, zabránit zbytečnému pocitu izolace od kolektivu – každý jednoduše někam patřil a s dalšími spolužáky tvořil tým. Každý tým zaujal hned na začátku místo u jednoho stanoviště, kde se seznámil s prací s konkrétní pomůckou. Na jednom stanovišti uvidíte, že si děti stavěly s pěnovými kostkami, které už používáme a budeme používat během hodin matematiky. U druhého stanoviště na děti čekalo Legolino, což je hra založená na japonských tangramech. Nemáme ji ve třídě vyloženě jako pomůcku do výuky, ale máme ji pro zabavení o přestávce nebo později pro „rychlíky“. Ono totiž poskládat obrázek z předem daného počtu kostiček není jen tak… Třetí stanoviště bylo zaměřené na češtinu, konkrétně na nyní aktuální krátké a dlouhé slabiky. Děti pomocí kolíčku přiřazovali správný piktogram vyjadřující správné pořadí krátkých a dlouhých slabik vzhledem k obrázku na kartě. Z druhé strany je označené správné řešení, takže všichni hned věděli, zda připnuli kolíček správně. Čtvrté a páté stanoviště si bylo podobné. Obě byli zaměřené na rovnání podle předlohy. V jednom případě jsme doplňovali barevné puntíky podle předlohy do šablony molekuly. Druhý úkol byl zaměřený na geometrické tvary a jejich řazení podle pořadí a barvy.
p. uč. Chmelařová