Krásné téma o zvířátkách ze zoolologické zahrady nás provázelo uplynulý týden. Děti se učily pojmenovat zvířata podle obrázků, pokusily se je i pantomimicky ztvárnit, poznat je podle zvuku a zvířecí řeč i předvést. Plnili jsme úkoly jako přelézání překážkové dráhy, prolézání, lezení po žebřinách, plazení se po žíněnce, běhání atd. Vyrobili jsme si želvu, hada a sovičku - lepili jsme, stříhali, vymalovávali a skládali roztříhané obrázky zvířátek, hledali stejné dvojice a hlavně jsme stále zpívali.
Dále jsme měli možnost seznámit se s životem hadů chovaných v domácím prostředí. Děti viděli užovku amurskou a africkou. Dozvěděli jsme se, čím se had živí, kolik let se dožívá, kde má srdce. Zjistili jsme že hadi nemají uši na povrchu hlavy, neslyší zvuky přicházející vzduchem, ale jsou velmi citliví na zemské vibrace. Když se zdá, že had slyší, jak se blížíte, znamená to, že prostě cítí vibrace země pod vašima nohama. Přestože had postrádá sluch, ostatní smysly jsou velmi dobře vyvinuté.
Děti si mohly hady pohladit, což byl pro ně obrovský zážitek. Děkujeme za velmi zajímavé povídání pani asistentce Báře, je to její velký koníček.
Děti toto téma velmi zaujalo a přinesly nám ukázat své čtyřnohé kamarády. Davídek nám přinesl ukázat morče a Terezka želvu. Pověděli jsme si všechno o tom, co potřebují ke spokojenému životu. A v neposlední řadě, víme, že to nejsou hračky a musíme se o ně dobře starat.